Vormgeving is een ruim begrip. Wanneer je er goed over nadenkt heeft bijna alles in ons leven vormgeving of heeft het in ieder geval nodig om goed te functioneren. 2Progress ziet een juiste vormgeving dan ook als een basis onderdeel voor succes!

Misschien wat minder herkenbare functies of soorten van vormgeving?
Een ICT-Architect, Manager Infrastructuur, Web-architect, Database architect, Workflow designer, Processmaker, Productmanager, Marketing strateeg, Business developer en er zijn in bestuurlijke taken en management functies veel te maken of te kiezen vormen. Vormgeving? 2Progress vindt van wel! De juiste vorm biedt je namelijk de beste mogelijkheden en de basis voor een succesvolle onderneming en haar continuïteit.

Natuurlijk is grafische vormgeving de bekendste vorm. Het ontwerpen van Huisstijlen, een vaste en herkenbare uitstraling in diverse promotie media is essentieel. Advertenties, vacatures, reclamefolders, -krantjes, flyers, posters, menukaarten, visitekaartjes, websites, gevelreclame, reclameborden, sponsoring, banners, Sociale Media, enz. enz. (Reclamewerk/Marketing)

Andere zichtbare en herkenbare vormgeving zie je bij architecten (Stadsgezichten, gebouwen, tuinen, bruggen enz.), interieurontwerpers (meubilair en inrichting), modeontwerpers (Kleding, horloges, accessoires), diverse andere productontwerpers (Mobiele telefoons, fietsen, headphones enz.) en kunstenaars. (Schilderijen, beelden en muziek) Veelal allemaal gericht op een zo mooi en aantrekkelijk mogelijk product aan te kunnen bieden.

Nu valt er over smaak natuurlijk niet te twisten, wat de één mooi vindt, vindt een ander weer lelijk. Het is dan ook van groot belang dat de vormgever/ontwerper van te voren het doel of doelgroep van de opdrachtgever goed in kaart heeft. Materiaalsoorten, ergonomie, gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid, kostprijs, milieuaspecten, gezondheid, financiële middelen, trends en hypes, timemanagement(deadlines), beschikbaarheid en reproduceerbaarheid kunnen hier ook allemaal invloed op hebben.